Jak znaleźć czas na wszystko? Kilka słów o priorytetach

Kiedy już potrafimy zidentyfikować własnych „pożeraczy czasu” i w miarę płynnie poruszamy się po Matrycy Zarządzania Czasem, warto zadać sobie pytanie „I co z tego?”. No właśnie. Jeśli pozostaniemy na bardzo komfortowym etapie teoretyzowania – nie zmieni się kompletnie nic. Właściwie zmieni się – wzrośnie frustracja spowodowana marnotrawieniem czasu, wszak teraz zupełnie świadomie zabijamy czas siedząc sobie w IV ćwiartce (o Matrycy i ćwiartkach więcej TUTAJ)…
Co można zrobić, żeby jednak wygospodarować trochę więcej czasu dla siebie jednocześnie realizując zadania, które stawia przed nami praca/dom/życie/rodzina?
Po pierwsze – lista priorytetów. Na bazie Matrycy Eisenhowera stwórz swoją własną listę priorytetów. Pamiętaj, to będą zazwyczaj zadania i czynności z ćwiartki II.
Po drugie – ustal, które zadania są celami długoterminowymi (nie, nie przebiegniesz maratonu bez przygotowania) a które mają „krótką datę realizacji” i powinny zostać zrealizowane w pierwszej kolejności (jeśli myślisz o maratonie, może zacząć od wieczornego truchtania wokół osiedla?)
Po trzecie – planuj. Korzystaj z kalendarza, terminarza, telefonu czy co tylko może Tobie ułatwić sprawę. Chociażby kartka papieru z zapisanymi Twoimi priorytetami. Najbardziej efektywnym okresem czasu do zagospodarowania jest jeden tydzień. Jest to okres na tyle długi, że zmieścisz oprócz rutynowych zadań jeszcze coś z listy priorytetów, a na tyle krótki, że już po tygodniu czy dwóch jesteś w stanie określić, na ile zrealizowałeś swoje plany.
Po czwarte – wracaj do listy swoich priorytetów i aktualizuj ją w miarę realizacji kolejnych celów. Będziesz mieć wgląd w swoją skuteczność, a poza tym to naprawdę ogromna satysfakcja, kiedy „odhaczasz” na liście już zrealizowane zadania 
Tak, wiem, nie jest to proste. Ale warto pamiętać, że „codziennie dostajesz 1440 nowych minut które „nie przechodzą” na kolejny dzień…

2 komentarze do “Jak znaleźć czas na wszystko? Kilka słów o priorytetach”

  1. Aw, this was a really nice post. In idea I would like to put in writing like this additionally – taking time and actual effort to make a very good article… but what can I say… I procrastinate alot and by no means seem to get something done.

Skomentuj Daniel Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *